En elev fick
alla rätt på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
48 minuter sedan efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
57 minuter sedan efter 2 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 16 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 7 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 35 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 3 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 37 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 12 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 46 sekunders spelande.
En elev fick
alla rätt på nivå
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
1 timme sedan efter 1 minuts spelande.
I detta spel får eleven (åk 1-3) öva på enklare talmönster genom att hoppa både framåt och bakåt.
Instruktioner till Enkla talmönster
I detta spel får eleverna träna på enklare talmönster (åk 1-3), till exempel 1-hopp, 2-hopp, 3-hopp, 5-hopp och 10-hopp - både framåt och bakåt.
Att lära sig ramsräkna 2-hopp eller 2-skutt är en bra grund inför att lära sig 2:ans multiplikationstabell, att lära sig ramsräkna 3-hopp eller 3-skutt är en bra grund inför att lära sig 3:ans multiplikationstabell och så vidare.
1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 8 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. 0-100 framåt (5-hopp och 10-hopp)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
4. 0-100 bakåt (5-hopp och 10-hopp)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
5. 0-100 (svårare)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
6. 0-10 framåt, skriv (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 8 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
7. 0-10 bakåt, skriv (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
8. 0-100 framåt, skriv (5-hopp och 10-hopp)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
9. 0-100 bakåt, skriv (5-hopp och 10-hopp)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
10. 0-100, skriv (svårare)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Enkla talmönster. Maximala antalet poäng (10 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 10 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Enkla talmönster kan du totalt få 10 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer