Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Diamant AG7 på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Diamant AG7 på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
22 timmar sedan efter 26 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2025-10-23 09:52 efter 37 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:51 efter 21 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:51 efter 15 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:50 efter 21 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:49 efter 16 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:49 efter 20 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:48 efter 16 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:48 efter 22 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-10-23 09:47 efter 15 sekunders spelande.
Diamant diagnos AG7 Generaliserad multiplikationstabell.
Instruktioner till Diamant AG7
• Att i huvudet utföra en multiplikation följt av en addition, vilket sker när man vid skriftlig multiplikation ska beräkna 7 ∙ 45. Den andra delmultiplikationen ger i det här fallet 7 ∙ 4 + 3 där 3 är minnessiffran från föregående delmultiplikation.
• Att multiplicera ett ental med ett tiotal.
• Att arbeta med öppna multiplikationsutsagor, vilket egentligen är en innehållsdivision.
1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. 2a (En faktor är ett tiotal)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. 2b (En faktor är ett tiotal)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Diamant AG7 ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 6 kunskapspoäng genom att klara alla 6 nivåer.
I spelet Diamant AG7 kan du totalt få 18 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Logga in för att skriva en kommentar.
E