Diamant AG7

1
0 av 10 klarat
10
5
2
1
1a, multiplikation & addition
Minnessiffra, ej tiotalsöverg., Frågor med fritextsvar
2
0 av 10 klarat
10
5
2
1
1b, multiplikation & addition
Minnessiffra, tiotalsövergång, Frågor med fritextsvar
3
0 av 10 klarat
10
5
2
1
2a
En faktor är ett tiotal, Frågor med fritextsvar
4
0 av 10 klarat
10
5
2
1
2b
En faktor är ett tiotal, Frågor med fritextsvar
5
0 av 10 klarat
10
5
2
1
3a, Öppna multiplikationer
En faktor är högst 5, Frågor med fritextsvar
6
0 av 10 klarat
10
5
2
1
3b, Öppna multiplikationer
Båda faktorer större än 5, Frågor med fritextsvar
Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Diamant AG7 på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-12-04 10:52 efter 41 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2025-12-04 10:52 efter 1 minuts spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. 2b (En faktor är ett tiotal).
2025-12-04 10:50 efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. 2a (En faktor är ett tiotal).
2025-12-04 10:48 efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång).
2025-12-04 10:45 efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.).
2025-12-04 10:43 efter 8 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång).
2025-12-03 09:35 efter 5 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2025-12-03 09:32 efter 25 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2025-12-03 09:31 efter 23 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. 2b (En faktor är ett tiotal).
2025-12-03 09:31 efter 59 sekunders spelande.
Spelet Diamant AG7

Diamant diagnos AG7 Generaliserad multiplikationstabell.

Instruktioner till Diamant AG7

• Att i huvudet utföra en multiplikation följt av en addition, vilket sker när man vid skriftlig multiplikation ska beräkna 7 ∙ 45. Den andra delmultiplikationen ger i det här fallet 7 ∙ 4 + 3 där 3 är minnessiffran från föregående delmultiplikation.
• Att multiplicera ett ental med ett tiotal.
• Att arbeta med öppna multiplikationsutsagor, vilket egentligen är en innehållsdivision.

1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. 2a (En faktor är ett tiotal)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. 2b (En faktor är ett tiotal)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng och medaljer

Varje avklarad spelnivå i Diamant AG7 ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 6 kunskapspoäng genom att klara alla 6 nivåer.
I spelet Diamant AG7 kan du totalt få 18 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
  • Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
  • Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
  • Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 3 - Årskurs 6
Spelskapare
Raderad användare
Senast uppdaterat
2022-10-27
Publicerat online
2020-02-21
Unikt id
10969
Sparat av
5-10 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.5
Totalt 111
5
60
4
6
3
8
2
5
1
32

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer

Logga in för att skriva en kommentar.
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!
Fler fördelar som plusmedlem