Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till KODORD - saker i skolan på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till KODORD - saker i skolan på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
11 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 8 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 2. I klassrummet (singular).
14 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 2. I klassrummet (singular).
14 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 2. I klassrummet (singular).
14 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick 2 gissningar på nivå 1. På bänken.
14 timmar sedan efter 25 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
15 timmar sedan efter 30 sekunders spelande.
En elev fick 5 gissningar på nivå 4. På skolgården (något man kan göra).
15 timmar sedan efter 5 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 1. På bänken.
15 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
15 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Här tränas vanliga substantiv som oftast finns i klassrummet/på skolgården.
Instruktioner till KODORD - saker i skolan
Gissa vilket ord det ska vara. Alla ord är substantiv (namn på saker) som brukar finnas i ett klassrum/på skolgården.
1. På bänken
Mastermind - Nivån innehåller 5 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. I klassrummet (singular)
Mastermind - Nivån innehåller 6 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. I klassrummet (plural)
Mastermind - Nivån innehåller 8 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. På skolgården (något man kan göra)
Mastermind - Nivån innehåller 5 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i KODORD - saker i skolan. Maximala antalet poäng (4 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 4 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet KODORD - saker i skolan kan du totalt få 4 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Logga in för att skriva en kommentar.
Det finns totalt 1 kommentar om detta kunskapsspel.
S
30 november 2022 13:35