Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till KODORD - saker i skolan på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till KODORD - saker i skolan på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
11 timmar sedan efter 6 sekunders spelande.
Någon fick 5 gissningar på nivå 2. I klassrummet (singular).
13 timmar sedan efter 52 sekunders spelande.
Någon fick 4 gissningar på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 45 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 4 sekunders spelande.
Någon fick 4 gissningar på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 39 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 20 minuters spelande.
Någon fick 6 gissningar på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 1. På bänken.
13 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick 5 gissningar på nivå 3. I klassrummet (plural).
13 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick 4 gissningar på nivå 3. I klassrummet (plural).
13 timmar sedan efter 45 sekunders spelande.
Här tränas vanliga substantiv som oftast finns i klassrummet/på skolgården.
Instruktioner till KODORD - saker i skolan
Gissa vilket ord det ska vara. Alla ord är substantiv (namn på saker) som brukar finnas i ett klassrum/på skolgården.
1. På bänken
Mastermind - Nivån innehåller 5 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. I klassrummet (singular)
Mastermind - Nivån innehåller 6 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. I klassrummet (plural)
Mastermind - Nivån innehåller 8 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. På skolgården (något man kan göra)
Mastermind - Nivån innehåller 5 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Elevens mål är att lösa kodordet på maximalt 6 gissningar. För varje gissning får eleven veta om bokstaven ingår i ordet (gul), om den också är på rätt plats (grön) eller om den inte ingår alls (grå). Orden spelaren gissar behöver inte vara ord som existerar i någon ordbok. Klarar spelaren att lösa ordkoden och får fram det gömda ordet innan de 6 gissningarna tar slut har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i KODORD - saker i skolan ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 4 kunskapspoäng genom att klara alla 4 nivåer.
I spelet KODORD - saker i skolan kan du totalt få 12 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Logga in för att skriva en kommentar.
Det finns totalt 4 kommentarer om detta kunskapsspel.
21 oktober 2025 10:47
2 november 2024 09:14
M
28 maj 2024 12:32
S
30 november 2022 13:35