Talkamraterna 10, 100, 1000

1
0 av 10 klarat
10
5
2
1
5 + __
Tiokamrater, Flervalsfrågor
2
0 av 10 klarat
10
5
2
1
__ + 5
Tiokamrater, Flervalsfrågor
3
0 av 10 klarat
10
5
2
1
50 + __
Hundrakamrater, Flervalsfrågor
4
0 av 10 klarat
10
5
2
1
__ + 50
Hundrakamrater, Flervalsfrågor
5
0 av 10 klarat
10
5
2
1
Blandat
Tio/Hundrakamrater, Flervalsfrågor
6
0 av 10 klarat
10
5
2
1
500 + ___
Tusenkamrater, Flervalsfrågor
7
0 av 10 klarat
10
5
2
1
___ + 500
Tusenkamrater, Flervalsfrågor
8
0 av 10 klarat
10
5
2
1
Blandat
Hundra/Tusenkamrater, Flervalsfrågor
Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Talkamraterna 10, 100, 1000 på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

Någon hade problem på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
19 timmar sedan efter 12 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater).
2025-10-22 15:59 efter 33 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2025-10-21 21:47 efter 58 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2025-10-16 10:44 efter 13 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2025-10-13 12:28 efter 24 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2025-10-09 09:16 efter 34 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Blandat (Tio/Hundrakamrater).
2025-10-07 10:49 efter 13 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 5. Blandat (Tio/Hundrakamrater).
2025-10-07 10:48 efter 1 minuts spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 4. __ + 50 (Hundrakamrater).
2025-10-07 10:47 efter 58 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. 50 + __ (Hundrakamrater).
2025-10-07 10:41 efter 1 minuts spelande.

Para ihop två tal så att summan blir svaret på frågan.

Spelet Talkamraterna    10, 100, 1000

Instruktioner till Talkamraterna 10, 100, 1000

Du får se ett tal och ska sedan hitta det andra talet så att summan blir svaret på frågan.

1. 5 + __ (Tiokamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 12 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. __ + 5 (Tiokamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. 50 + __ (Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. __ + 50 (Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. Blandat (Tio/Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. 500 + ___ (Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

7. ___ + 500 (Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng och medaljer

Varje avklarad spelnivå i Talkamraterna 10, 100, 1000 ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 8 kunskapspoäng genom att klara alla 8 nivåer.
I spelet Talkamraterna 10, 100, 1000 kan du totalt få 24 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
  • Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
  • Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
  • Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 9
Spelskapare
En användare (id 5467)
Senast uppdaterat
2014-03-01
Publicerat online
2014-03-01
Unikt id
460
Sparat av
10-20 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.9
Totalt 471
5
294
4
36
3
32
2
20
1
89

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer

Logga in för att skriva en kommentar.
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!
Fler fördelar som plusmedlem