Någon hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
19 minuter sedan efter 33 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
4 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
En elev fick
alla rätt på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 13:11 efter 2 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 13:08 efter 3 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 12:54 efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 12:39 efter 48 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 12:38 efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2023-11-30 12:37 efter 1 minuts spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Skriv hur hoppen ser ut (0-20).
2023-11-30 10:30 efter 3 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
2. Hur ser hoppen ut? (0-100).
2023-11-30 10:27 efter 2 minuters spelande.
Hur långt är det mellan varje "hopp" på tallinjen? Vilket tal kommer sen?
Instruktioner till Talmönster med bildstöd (åk 1-3)
Talmönster med bildstöd i form av tallinje för elever i åk 1-3.
Träna på att se hur långt det är mellan varje "hopp" på tallinjen. Kom på vilket tal som kommer sen i talmönstret.
1. Hur ser hoppen ut? (0-20)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. Hur ser hoppen ut? (0-100)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på
svenska. Svaren har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. Skriv hur hoppen ser ut (0-20)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
4. Skriv hur hoppen ser ut (0-100)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
5. Vilket tal kommer sen? (0-20)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
6. Vilket tal kommer sen? (0-100)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Frågorna har talsyntes på
svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Talmönster med bildstöd (åk 1-3). Maximala antalet poäng (6 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 6 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Talmönster med bildstöd (åk 1-3) kan du totalt få 6 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer