Vill du spela låsta spelnivåer?
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Känslor på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Logga in som Plusmedlem här på plus.elevspel.se eller gå till Känslor på www.elevspel.se för att spela med annonser.
Senaste händelserna i detta spel
Någon fick 2 missar och 11 drag på nivå 1. Känslomemory (Emoji till engelska).
1 timme sedan efter 24 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 3. Vilken känsla?.
3 timmar sedan efter 25 sekunders spelande.
Någon fick 10 missar och 19 drag på nivå 2. Memory (Engelska - svenska).
3 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick 6 missar och 13 drag på nivå 1. Känslomemory (Emoji till engelska).
3 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick 4 missar och 14 drag på nivå 1. Känslomemory (Emoji till engelska).
3 timmar sedan efter 37 sekunders spelande.
Någon fick 4 missar på nivå 6. Gissa känslan.
3 timmar sedan efter 26 sekunders spelande.
Någon fick 0 missar på nivå 6. Gissa känslan.
3 timmar sedan efter 11 sekunders spelande.
Någon fick 0 missar på nivå 6. Gissa känslan.
3 timmar sedan efter 9 sekunders spelande.
Någon fick 1 miss på nivå 6. Gissa känslan.
3 timmar sedan efter 12 sekunders spelande.
Någon fick 4 missar på nivå 6. Gissa känslan.
3 timmar sedan efter 20 sekunders spelande.
Öva på att lära dig stava och läsa och komma ihåg känslor på engelska.
Instruktioner till Känslor
Spelet fokuserar på att träna stavning och läsförmåga samtidigt som det hjälper eleverna att lära sig olika känslor på engelska. Genom olika speltyper och utmaningar får eleverna möjlighet att stava och läsa känslor på engelska och hjälper eleverna att bygga upp sitt ordförråd och förbättra sin fonetiska medvetenhet. Det är ett spel som kan användas både i klassrummet och hemma för att komplettera elevernas språkinlärning.
1. Känslomemory (Emoji till engelska)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Memory (Engelska - svenska)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Vilken känsla?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. Vilken känsla saknas?
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken ? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.5. Hitta känslorna (Svenska ledtrådar)
Bokstavsbräde - Nivån innehåller 6 ord och alla tränas varje spelomgång. Spelaren visas ett bräde bestående av bokstäver i ett rutnät och ska dra med muspekaren eller fingret över bokstäverna tills ordet hittats. Orden som ska hittas är förlagda på brädet som enradiga ord och de listas med dolda bokstäver bredvid ordbrädet. Klarar eleven att hitta alla efterfrågade orden har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta orden - och spelaren får försöka klara nivån igen.6. Gissa känslan
Gissa ord - Nivån innehåller 6 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Här gäller det för eleven att hitta det sökta ordet eller meningen genom att föreslå bokstäver från alfabetet. Om den föreslagna bokstaven finns i det efterfrågade ordet fylls bokstaven in på rätt plats i luckorna. Om bokstaven inte finns i ordet så smäller en ballong. Klarar eleven att gissa rätt bokstäver och hitta ordet innan alla 5 ballonger tar slut har spelrundan vunnits. På sista försöket aktiveras en knapp så att spelaren kan få en ledtråd till ordet som gissas. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Känslor ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 6 kunskapspoäng genom att klara alla 6 nivåer.
I spelet Känslor kan du totalt få 18 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Logga in för att skriva en kommentar.
Det finns totalt 21 kommentarer om detta kunskapsspel.
H
21 oktober 2025 13:38
G
16 oktober 2025 14:02
T
10 oktober 2025 07:20
H
19 september 2025 10:05
A
4 juni 2025 14:30
14 mars 2025 10:31
8 november 2024 10:53
11 oktober 2024 10:48
A
13 september 2024 10:01
T
23 maj 2024 11:29
K
31 augusti 2023 10:40
S
9 juni 2023 09:59
11 maj 2023 13:24
9 mars 2023 09:02
7 september 2021 08:35
A
6 september 2021 09:26
2 september 2021 09:21
1 september 2021 21:28
L
26 augusti 2021 08:39
25 augusti 2021 10:40
L
18 augusti 2021 20:05